Volgens de relativiteitstheorie van Einstein moet het mogelijk zijn om minder snel oud te worden.
Het komt erop neer dat als iemand met bijna de lichtsnelheid een ruimtereis zou maken, hij volgens de achterblijvers op aarde maar ook volgens de reiziger zelf, minder snel oud is geworden dan de achterblijvers.
Ikzelf begrijp de relativiteitstheorie niet want zij voorspelt dat gelijke klokken langzamer en sneller kunnen lopen. Volgens mij is dat niet zo, dat is slechts wat je waarneemt omdat je eigenlijk het verleden inkijkt.
Maar volgens Einstein wel dus laten we er maar even van uitgaan dat die gelijk heeft.
Als iemand mij kan uitleggen waarom de lichtsnelheid voor iedere waarnemer gelijk is, HEEL GRAAG!
Voor degenen die afhaken, waaronder ikzelf, kunt u hier zelf een relativiteitstheoretische ruimtereis maken en eens zien hoeveel jaar u jonger weet te blijven dan de achterblijvers op aarde. Door middel van lichtsignalen meten de achterblijvers hoe oud u bent en andersom.
Bij het een na laatste veld vult u in hoe snel u reist in % van de lichtsnelheid (c) en in het laatste veld vult u in hoe vaak u signalen naar uw achterblijvers op aarde uitzendt.
