Gisteren was ik voor het huis aan het spelen met Hans. Ik mag na 25 jaar eindelijk weer buiten spelen zonder dat ze 'grote lummel' tegen me zeggen. Maar daar gaat het even niet om. Waar het om gaat is dat er twee sloerische types van een jaar of 13, 14 langs liepen. Ze waren nogal 's zomers gekleed en volgens een buurvrouw vond ik dat vast niet erg. Een vooroordeel van mijnietste. Ten eerste hou ik niet van sloeries, en ten tweede, als ik na een half pilsje in een bui kom dat ik wel van sloeries hou, dan zijn ze nog veel te jong voor het sloerieschap.
Vanochtend reed ik langs de Jacobus Fruytierschool in Apeldoorn waar twee meisjes van een jaar of 13, 14 op de bus zaten te wachten. Ze maakten een grapje want eentje moest giechelen. Het zal me een bak geweest zijn. Met haar lange haar en ouderwetse rokken deed ze me denken aan Anne Frank. (sloeries: "Anne wie?") Haar lach was lief genoeg om te onthouden. Maar die Fruytierschool is wel weer het andere uiterste.