Ik loop ongeveer 10 jaar achter op de mode. Ik wil er namelijk van overtuigd zijn dat je achteraf toch niet voor lul hebt gelopen omdat de modegril een jaar later toch een belachelijke vergissing bleek te zijn. Zo liep ik 5 jaar geleden nog met witte sportsokken onder mijn korte broek, maar die zijn inmiddels onder dwang vervangen door van die mannelijke pantykousjes. Mijn bruine Australian sportschoenen zie ik ook nooit meer in winkels staan en 15 jaar terug keken ze al heel vreemd als ik om een bandplooispijkerbroek vroeg.
Over tien jaar zie je mij in een spijkerbroek die ergens onderaan je reet hangt zodat je dan duidelijk de naam van de beroemde onderbroekenontwerper Bjorn Borg kunt lezen.
Mijn korte broeken waren altijd sportbroeken, het liefst zo'n mooie donkergroene kleur die ik vroeger op school met gym ook had.
Mevrouw Mack vond al heel lang dat ik een gewone korte broek moest kopen maar omdat de 10 jaar nog niet voorbij waren, heb ik hier altijd mee gewacht. Maar eindelijk, afgelopen vakantie had ik er eentje gekocht en ik was er nog blij mee ook. Ik droeg de hele dag niks anders meer. Alleen vorige week, op mijn werk vonden ze het een beetje vreemd zo'n korte broek met nette sokken en schoenen eronder, maar dat boeit mij dan weer niet.
Maar natuurlijk, gisteren werd er hier een tafeltje geverfd (sorry Kidtwist) geschilderd door mevrouw Mack, en dan moet u eens raden in wiens nieuwe broek er dan ineens verf schildervlekken zitten! In de mijne natuurlijk! En geen idee waar die schilder vandaan kwam. Mijn hele broek onder de schilder! En met geen mogelijkheid er nog uit te krijgen. Het is kennelijk van hogerhand niet de bedoeling dat ik de mode volg minder dan tien jaar achter de mode aanloop.
Ik ben weer veroordeeld tot sportbroeken, net nu ik daar overheen was gegroeid.