Tegenwoordig hebben de beroepen die wij uitoefenen prachtige Engelse namen. De enige reden hiervoor is schaamte voor het Nederlandse equivalent. Ik noem maar wat, bla bla bla consultant. Consultant ben je als je niks weet. Want consulten betekent raadplegen. Managen betekent regelen, dus iedereen die manager is, is een regelaar, maar in dit geval heeft het Nederlandse woord wel aanzien en het Engelse niet.
Ik zoek nog naar mooie benamingen voor beroepen die een sjiekere naam verdienen.
Helpt u even mee. Het gaat om visboer, fietsenmaker, boekhouder, slager, bladenman, voetballer, achtergrondzangeres, flitspolitie, postbode, vuilnisman, administratief medewerker, onderwijzer en zuster.